koop tickets online

Warleson tot 2026 bij Cercle!

Cercle vond vrijdag een akkoord met Warleson Steillon (26) voor een verlengd verblijf bij Groen-Zwart. De Braziliaanse doelman plaatste z’n handtekening onder een nieuw contract tot juni 2026, met optie op een bijkomend seizoen.

Warleson (1,90m) komt sinds begin 2020 uit voor Cercle Brugge. In totaal speelde hij al 18 officiële wedstrijden voor Groen-Zwart, daarin hield hij drie keer de nul. Warleson, beter bekend als ‘pai’ in de spelersgroep, staat bekend als een echte reflexdoelman die bovendien erg geliefd is bij spelers en supporters. De Braziliaan is dan ook erg blij om langer bij Cercle te blijven: “Dit is een belangrijk moment voor mij. Het was geen geheim dat ik open stond voor een langer verblijf. Elke dag heb ik voor dit moment gebeden. Samen met mijn familie ben ik erg gelukkig bij Cercle. We zijn er 100% van overtuigd dat dit de juiste en best mogelijke beslissing is voor mij”.

Cerle Brugge KSV
Cerle Brugge KSV

Ook sportief directeur Carlos Avina is blij met de contractverlenging voor ‘pai’: “We zijn erg blij om verder te kunnen gaan met Warleson. De voorbije weken heeft hij z’n waarde meermaals bewezen en is hij belangrijk voor Cercle. Deze contractverlenging verdient hij echt. We hebben enorm veel vertrouwen in Warleson. Hij is een topspeler die ons zal helpen om onze doelstellingen te bereiken.”

Gerelateerde nieuwsberichten

Cerle Brugge KSV
Fotoverslag na het gelijkspel tegen KRC Genk

Cercle speelde vrijdagavond in het Jan Breydelstadion 1-1 gelijk tegen KRC Genk, de leider in het klassement. Ontdek hier alle foto's van het duel!

Lees meer
Cerle Brugge KSV
Interlandbreak: deze Cercle-spelers vertegenwoordigen hun land!

Komend weekend wordt er niet gevoetbald in de Jupiler Pro League wegens de interlandbreak. Na de wedstrijd tegen Genk vertrokken vijf Cercle-spelers naar hun thuisland om de nationale kleuren te verdedigen. 

Lees meer
Cerle Brugge KSV
Gboho en Van Der Bruggen reageren na gelijkspel tegen Genk

Cercle speelde vrijdagavond 1-1 gelijk tegen KRC Genk. Groen-zwart was in de eerste helft de betere ploeg en kwam verdiend op voorsprong. In de tweede helft kantelde de wedstrijd en kon Genk de bordjes gelijk hangen. Yann Gboho en Hannes Van Der Bruggen reageerden na de wedstrijd.

Lees meer
Cerle Brugge KSV
Kijk hier naar de persconferentie na Cercle-Genk
Lees meer
Cerle Brugge KSV
SHOT sprak met …Hugo Siquet

‘Mijn allerbeste niveau vinden bij Cercle’

Na de nederlaag in en tegen Anderlecht trok ik naar de groen-zwarte kant van het Jan Breydelstadion. Er heerste een gezellige drukte. Het was dan ook een korte ‘werkweek’ tussen de match op Anderlecht (op zondag) en de match thuis tegen Genk (op vrijdag). Het was een komen en gaan van spelers en medewerkers in de Cerclekantoren. Ikzelf had er ondermeer een gesprek met Hugo Siquet. De 20-jarige rechtsachter streek in januari neer bij Groen-Zwart. Het doel was meteen duidelijk. Matchritme opdoen en terwijl zijn allerbeste niveau vinden. In juni staat namelijk het EK -21 op het programma.

Lees meer